Jim Bevenhall Journal

This is my trivial journal, updated daily since 1984 - probably one of the oldest available online with at least a remotely contemporary content written by someone still alive. No English translation is available (please do not try to use translate.google) since all of my notes are in Swedish, and no room for comments or superflous links. This is not a "blög" and has never been one.

Detta är sökmotorn för min journal, som dagligen uppdaterats sedan 1984.
Påpekas bör att syftet enbart är att vara en personlig hjälpreda. Se det som att bläddra i min privata kalender; eventuella kommentarer eller synpunkter skall framföras direkt till mig. Detta är ingen blog, dagbok eller memoar utan bara en trivial bokföring av min synnerligen alldagliga tillvaro. Gillar du inte vad du läser; låt bli. "Byt kanal!".

Hittar du något namn här via google, linkedin eller facebook: jag har ingen kontroll över sökmotorindexering.
Förekommer ett omnämnande här utan att det finns någon uppenbar koppling till mig, så kan det bero på att noteringar från allt möjligt nonsens registrerats och indexerats. Även pre(!)-internet.

Datum:
Text:
[Rensa]
Saknade (OCR-scannade) perioder [1988.04-1988.08] är inte fullständigt korrekturlästa.

Använd +/- i textfältet för att inkludera/utesluta sökord. FAQ. Ett simpelt exempel på sökning finns [här].
Kommer du hit via google bör du [rensa] och göra [sök] manuellt.

© Jim Bevenhall - "Verba Volant Scripta Manent"
    Söker på Jack Bader (26 träffar):
1987-01-01
På kvällen var Liselott och jag på "Jumpin' Jack Flash", fick skjuts av mor & far. Filmen var sådär. Efteråt gick vi och satte oss på Lilla London, åt och drack och pratade en del om Elisabet. Det var väldigt nära att jag berättade att jag är kär i henne...
Thu, January 1, 1987

1987-05-14
Oväntat nog ingen träningsvärk att tala om. Ringde och väckte Elisabet som vanligt och lite senare också Camilla. Överraskande nog så ringde också Nisse, dessutom hade han en del goda idéer om MK-tillverkning. Träffade Camilla i stan efter jobbet, köpte ...
Thu, May 14, 1987

1987-06-06
Vaknade strax före tre. Gick till Texaco för att ordna däcket men de hade stängt. Gick till sängs igen. Vi sov till 18. Camilla åkte till jobbet och så hade vi problem hur vi skulle få våra ½ special. Men så kom räddningen: Eva. Hon och Maria åkte ner oc...
Sat, June 6, 1987

1987-12-03
Vaknade vid 9 av gatujobbandet. Köpte tidningen och cyklade hem till Camilla. Träffade Frank. Ringde på flats: "Taken". Cyklade iväg till Bondi Brasserie, sedan beachen. Sandstorm, rätt skönt ändå men iskallt i havet. Satte oss på Lamrock Café. Åt spare ...
Thu, December 3, 1987

1987-12-10
Blev väckta av gasmannen vid 10. Han kopplade in... men något varmvatten fick vi inte. "Water in the pipes" wtf unbelievable. Åt lasagne till frukost på Player's. Camilla försökte få fatt på Staffan och så fikade vi på Danielle's innan vi åkte in till ...
Thu, December 10, 1987

1987-12-15
Uppe halv 11 - höjdarväder. Vi cyklade ner till Bondi efter en frukost på Cosmopolitan. Solade, badade, tokskönt. Åt på Lamrock innan vi trampade hemåt. Svettigt. Tog ut AU$500 på Reditellern. Tog tåget till GPO, Camilla hämtade post. Satte oss på Courty...
Tue, December 15, 1987

1987-12-20
Vadå THUNDERSTORMS. Regnade rejält till ett, då vi gick upp. Åt några mackor innan vi gick till Player`s. Ringde Elisabet, jag tog cykeln in till city. Träffade henne på Geoffrey`s. Åt på CJs, fortsatte till B&B. Drack rätt hejdlöst. Öl, Dom P, Moët, mer...
Sun, December 20, 1987

1988-01-02
Ann kom och hämtade Sven igen, vid 9-tiden. De skulle till Palm Beach. Sådan röta han har, den mannen. Väckte Staffan vid 11 efter att ha ringt och stämt träff med Elisabet. Var nere med tvätten, gick sedan till Players och drack Campari, Elisabet kom oc...
Sat, January 2, 1988

1988-01-08
Lite berusad vid vid uppstigandet. Camilla skickade iväg mig att ringa Elisabet, som lät rätt avvisande. Åt frukost på Danielles innan vi tog taxi till Manly. Finfin dag. Tog några VB på Steyne Hotel innan taxiade hem igen. Camilla skulle träffa Elisabet...
Fri, January 8, 1988

1988-02-07
Besvärande het natt, men mulen och sval morgon. Slappade hela fm. Vid två promenerade Sven, Helena och jag in till city via Oxford St, åt lite på Georges (BYO) innan vi gick till Kings X och satte oss på CJs. Tog taxi till Woolloomooloo, eftersom det reg...
Sun, February 7, 1988

1996-12-24
Tillbringade som vanligt julaftonen hemma hos mor & far. Hämtade Patric & Nicole från Gråbo vid 11 och återlämnade dem vid fem till Joakims föräldrar där Minetthe var. Patric med ett nyförvärvat jack i bakhuvudet.
Tue, December 24, 1996

1998-07-18
Stack till kontoret, Hannele ringde, hämtade henne från hamnen, var uppe i Gråbo för lite social skadereglering. På kvällen var jag hemma hos Teresa. Drogade oss i allmänhet. Fick ett samtal från Jack Bader om ett jobb i Saudi. Psykande. ...
Sat, July 18, 1998

1998-07-19
Vaknade tidigt, lite bakis, var återigen på kontoret. Rastlös, var hemma hos Hannele och drack ett par öl, Maarit ringde, var tillbaka på kontoret och mailade min cv till Bader. Mötte Hannele vid Järntorget, åt på Pasta Etc, fortsatte till Rippers, mera ...
Sun, July 19, 1998

2000-08-01
Sov till halv 11, igen. Åt frukost med Susanna, som var ledig, innan vi åkte in till Silkeborg. Shoppade. Köpte bl a tröjor och byxor på Jack & Jones, fikade, handlade mat. Pratade med Minetthe som var i Visby. Gjorde gryta på kvällen och satt ute och åt...
Tue, August 1, 2000

2000-11-12
Sov illa. På morgonen begav Sten och jag oss ner till Pier 1, tog cable car till Pier 41. Köpte biljetter, åt lite på Extra i Fisherman's innan vi tog båten till Tiburon via Sausalito. Satt ute på Jack's Anchorage, åt och drack. Knatade runt lite längs P...
Sun, November 12, 2000

2013-04-18
Uff. Kvicknade till vid 8. Släntrade bort till Cornerstone - ösregn - och åt frukost. Pillade med Xen HA. Lunchade på Pizza Hut med Micke. Drog hemåt vid tre, Maarit var iväg och handlade. När Patric kom hem ordnade jag till chili. Tog det lugnt resten a...
Thu, April 18, 2013

2014-01-29
Maarit var uppe och gjorde färskpressad morotsjuice innan jag följde Maya till skolan. Sedan hade vi workshop på kontoret med Gunilla, Johan, Jack, André och gänget resten av dagen. Pratade lite med Henrik. När jag kom hem packade vi ihop lite grejor som...
Wed, January 29, 2014

2014-04-04
Kvicknade till vid halv 7. Väckte Maya en timme senare, vi gick ner och vräkte i oss frukost innan vi tog t-banan bort till Silja, där Maarit mötte upp. Satte mig sedan på kontoret i Kista efter en lunch på Paccini. Snattrade lite med Jack. Mötte upp Mic...
Fri, April 4, 2014

2014-04-05
Förb... Vaknade strax efter 8. Gick ner och frossade frukost en dryg timme senare. Pratade lite med Maarit och Maya. Tog sedan en promenad - soligt men blåsigt - på stan. Var borta på Blasieholmen, Strandvägen, Gärdet. Satte mig på Kajens och svepte någr...
Sat, April 5, 2014

2014-04-06
Ugh. Själva SEB-failovern från Rissne till Grytet vid 2 gick väl ganska problemfritt. Sedan failback strax före 7, också ok. Då började det kännas segt i knoppen. Tillbaka på hotellet vid halv 10. Åt en jättefrukost och checkade sedan ut och tog t-banan ...